Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Smlouvy na energie jsou pro Čechy stále nečitelné. Třetina by je oznámkovala čtyřkou

Většina Čechů nerozumí smlouvám ani ceníkům energií. Podle průzkumu společnosti epet, realizovaného agenturou Ipsos, by jejich srozumitelnost téměř třetina lidí hodnotila čtyřkou nebo hůř.

Smlouvy s dodavateli energií zůstávají pro velkou část Čechů obtížně srozumitelné. Říjnový průzkum společnosti epet ukázal, že 70 % respondentů by srozumitelnost své smlouvy ohodnotilo známkou 3 a horší, přičemž téměř třetina by zvolila čtyřku. Problémy mají Češi i s ceníky, za nejasné je považují 4 z 10 dotázaných.

Pouze třetina lidí svou smlouvu aktivně čte a aktualizuje alespoň jednou za dva roky. Většina se k ní vrací až při změně ceníku nebo na výzvu dodavatele. Nejhůře se orientují v cenových a distribučních položkách, automatických prolongacích smluv nebo sankcích za předčasné ukončení. Nejmenší pozornost smlouvám věnuje generace Z, kde je třetina respondentů nečte vůbec.

Nejasnosti se promítají i do nízké ochoty měnit dodavatele. Jen 15 % Čechů změnilo v posledním roce dodavatele elektřiny, a to především kvůli nižší ceně. Od změny ostatní nejčastěji odrazuje obava ze složitého procesu, nedůvěra k novým dodavatelům a neporozumění smlouvám.

Z pohledu zákazníka je smlouva často jen hromadou textu plnou právnických výrazů. Uvědomujeme si tuto zeď a snažíme se zákazníkům být maximálně nápomocní. V září jsme aktualizovali web a také doplnili sjednání smlouvy o AI nástroje. Díky nim se nemusíte trápit vypisováním políček, které mohou být často nesrozumitelná. Pokud chcete sjednat novou smlouvu, zvládnete to do dvou minut. Stačí nahrát vaše vyúčtování a systém si z něj automaticky načte vše, co potřebuje k vytvoření smlouvy," říká Roman Šmíd, obchodní ředitel společnosti epet.

epet


epet
logo epet

Společnost epet je dodavatelem elektřiny a zemního plynu a působí nejen v České republice, ale i na Slovensku. Energie dodáváme jak do domácností a menších firem, tak velkoodběratelům z řad významných společností z oblasti průmyslu, potravinářství nebo ...

 
 
Reklama