Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Krátké zprávy z energetického trhu

Ombudsmana ČEZ v 1. pololetí oslovilo 342 zákazníků, skupině Bohemia Energy vzrostl počet zákazníků o 5%, ARMEX ENERGY do pololetí zvýšil počet zákazníků o téměř šest tisíc.

Ombudsmana ČEZ v 1. pololetí oslovilo 342 zákazníků

Celkem 342 podnětů nespokojených zákazníků obdržel v prvním pololetí letošního roku Ombudsman ČEZ. Za oprávněné označil celkem 26 podání a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny. Za téměř 6 let fungování řešil tým Ombudsmana ČEZ více než 3600 podnětů.

Ve prospěch zákazníka rozhodl zatím letos ombudsman v případě 26 podání a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Z toho v 10 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ, zatímco na 16 situací použil ombudsman specifický přístup a zohlednil zejména sociální situaci podatele. Na základě vybraných zjištění doporučil společnostem Skupiny ČEZ provedení některých změn v postupech nebo přijetí účinných nápravných opatření.

Největší porce řešených podání se dosud letos týkala oblasti reklamace měření (45 podání), odkladu splatnosti nebo odpuštění dluhu (36 podání), smluvních záležitostí (30 podání), reklamace zálohy plateb (21 podání), majetkoprávních vztahů (19) a reklamace poškozeného spotřebiče (19). V 97 % případů vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Nejvíce podnětů dorazilo z regionu středních Čech (91), severních Čech (58) a severní Moravy (48). Zhruba 40 % zákazníků kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.

Skupině Bohemia Energy vzrostl meziročně počet zákazníků o 5%

Energetická skupina Bohemia Energy, kterou tvoří společnosti Bohemia Energy, Comfort Energy a Slovakia Energy, dosáhla v prvním pololetí letošního roku 5% nárůstu v počtu zákazníků, a to na celkových 761 598. Skupina zaznamenala 4% meziroční růst také v objemu dodávek plynu, když zákazníci na území České republiky a Slovenska odebrali celkem 1,68 TWh této komodity. Nejdynamičtěji rostoucím členem uskupení z hlediska obratu i počtu zákazníků je Comfort Energy, které obrat narostl o 37 % a celkový počet zákazníků o 25 %.

Lídrovi skupiny společnosti Bohemia Energy mírně klesly v prvním pololetí letošního roku tržby, a to o 4 % na 4,5 mld. Kč. „Mírný celkový pokles obratu společnosti Bohemia Energy je souhrou několika faktorů. Těmi asi nejvýznamnějšími jsou nezvykle mírná zima a naše obchodní rozhodnutí nabídnout zákazníkům elektřinu a plyn za ještě výhodnějších cenových podmínek,“ říká Jiří Písařík. I přes tento slabý pokles si Bohemia Energy i nadále udržuje pozici největšího alternativního dodavatele na českém trhu, a to i díky své akviziční strategii. Nejnověji přešlo 1. června k Bohemia Energy na základě úspěšné akvizice více než 13 000 zákazníků energetické části společnosti Global Energy. „Aktivní akviziční politika je jedním z nástrojů, který i v budoucnu chceme využívat k růstu a upevňování naší pozice na trhu,“ dodává Jiří Písařík.

Nejdynamičtější růst z celé skupiny stejně jako v minulém roce opět zaznamenala společnost Comfort Energy, které vzrostl počet zákazníků o 25 % na 73 805. Její tržby se navýšily oproti pololetí minulého roku o 37 %, a to na 0,3 mld. Kč.

Tržby společnosti Slovakia Energy, která je největším alternativním dodavatelem energií na Slovensku, vzrostly ve srovnání s loňským pololetím o 3 % na 0,95 mld. Kč. Společnost evidovala k 30. červnu 181 803 zákazníků, přičemž 102 234 dodávala elektřinu a 79 569 plyn. Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku se jedná o 21% nárůst počtu zákazníků.

ARMEX ENERGY do pololetí zvýšil počet zákazníků o téměř šest tisíc

Společnost ARMEX ENERGY, která patří k předním alternativním dodavatelům elektřiny a zemního plynu, nadále zvyšuje počty svých zákazníků. Podle výsledků prvního pololetí roku 2015 firma meziročně zvýšila počet zákazníků o 5800. ARMEX ENERGY tak ke konci června dodával elektřinu a zemní plyn 35.600 zákazníků. Firma čeká další nárůst a chystá se ho podpořit milionovými investicemi.

V současné době patříme k několika málo dodavatelům na trhu, kterým dlouhodobě zákazníci důvěřují a ve větším počtu s nimi uzavírají smlouvy. Vyplácí se nám dlouhodobě férový přístup s budováním poboček a bez podomního prodeje. Ke konci června jsme tak překonali hranici 35.000 zákazníků,“ komentoval výsledky prvního pololetí ředitel ARMEX ENERGY Jan Nesměrák. Elektřinu od společnosti odebírá 18.300 zákazníků, zemní plyn pak 17.300.

Společnost čeká, že tento trend se udrží i v dalších měsících. „Očekáváme, že do konce roku počet zákazníků bude dál stoupat. Odhadujeme, že bychom se mohli dostat na úroveň 40.000 zákazníků,“ říká Jan Nesměrák. V souvislosti s tím ARMEX ENERGY předpokládá, že i přes snížení cen energií dojde také k meziročnímu zvýšení tržeb a to v řádu několika procent. Jen do května firma zvýšila meziročně tržby o 17,5 procenta na 563 milionů korun.

 
 
Reklama