Je nějaký termín, do kterého musí dát dodavatel vyúčtování?
Distributor odečte stav elektroměru, výsledky předá OTE a ten pošle data dodavateli. Dodavatel by měl poslat vyúčtování a zpravidla při tom upravuje zálohy. Myslím, že je to prakticky automatický proces, který by neměl způsobovat výrazné zdržení ve vystavování faktur.
„Bohužel nic takového není,“ říká Ing. Jan Schindler, analytik Kalkulátoru cen energií a pokračuje: „Vyúčtování upravuje pouze vyhláška č. 210/2011 Sb. v §15, která říká, že délka zúčtovacího období je zpravidla 12 měsíců, pokud se na kratší době zákazník s dodavatelem nedohodnou. Zákazník má právo na jedno vyúčtování zdarma a to k 31.12., pokud si sám provede samoodečet. “
Distributor odečte stav elektroměru, výsledky předá OTE a ten pošle data dodavateli. Dodavatel by měl poslat vyúčtování a zpravidla při tom upravuje zálohy. Myslím, že je to prakticky automatický proces, který by neměl způsobovat výrazné zdržení ve vystavování faktur.
Většina dodavatelů má jeden dokument pro fakturu i pro stanovení záloh. Pokud dodavatel posílá vyúčtování pozdě, svědčí to o ne příliš zvládnuté administrativě, je možné jej pouze reklamovat. Pokud dodavatel nevyřídí reklamaci do 30 dnů, lze se obrátit na ERÚ.